switch language

About Filippo Uecher

In January 2015, it will be exactly 35 years since I started working in the textile industry. These have been exciting intense years, full of hard work, amazing experiences and gratifications. 

I have met many people all around the world, and for this reason I am grateful to my father, who gave me the opportunity to learn this profession and to start my journey when I was 23!

So many memories, of our industry, through crisis, globalization, delocalization, new challenges and perspectives. However, even facing this complicated scenario, I have always been faithful to my territory, willing to honour my weaver background. I have designed many fabrics and fantasies; I have created yarns which give to fabrics a natural and elegant texture, working for the most popular Brands worldwide. I have always been keeping in the shade, but, at this point of my career, I have decided to face new challenges and to create a new collection of textiles for interiors, under my own named label. A way to say "I put my face on it".

My wife Elena, who follows me since many years, administrating our business with professionalism, will always be by my side. Once more she encouraged me not to wait any longer. So, as I have always been doing in my life, I have committed to this new adventure with all my efforts and my soul.

This collection is rigorously made with natural fibres. Among them linen, which I particularly love, has a central role. Last July I went to see the blooming linen fields in Normandy: it was mandatory for me to know the origins of this magnificent gift of the nature, in order to perform the best transformation, into a top quality fabric, to dress the best houses in the World.

 

Contact me

Chi sono

A gennaio 2015 saranno esattamente 35 anni che lavoro nell'industria tessile: sono stati anni eccitanti, intensi e ricchi di lavoro, di esperienze, di fatica e di soddisfazioni. 

Ho conosciuto tanta gente in giro per il Mondo e per questo sono grato a mio padre, che all'età di 23 anni mi offrì l'opportunità di imparare questo mestiere e di iniziare il mio viaggio!

Tanti ricordi: della nostra industria, tra crisi, globalizzazione, delocalizzazione a altre nuove sfide e prospettive, ma sono pur in questi scenari non sempre facili da affrontare sono sempre rimasto fedele al mio territorio e alla volontà di onorare le mie radici di tessitore.  Ho disegnato tanti tessuti e tante fantasie, ho creato filati che davano al tessuto naturalezza ed eleganza, ho lavorato e creato per molti Brand conosciuti in tutto il Mondo, sempre restando nell'ombra, ma a questo punto della mia carriera ho deciso di mettermi nuovamente in gioco e di elaborare una collezione di tessuti di arredamento che prenderà il mio nome. "Ci metto la faccia", come si suol dire. 

Mia moglie Elena, che mi segue da tanti anni, sempre amministrando il nostro business con serietà e professionalità, è ed è sempre stata al mio fianco e ancora una volta mi ha incoraggiato a non aspettare un attimo in più. E allora, come sempre ho fatto nella mia vita, mi sono buttato anima e corpo in questa nuova avventura. 

La collezione utilizza rigorosamente  le fibre naturali e tra queste il lino, fibra da me particolarmente amata, ha un ruolo da protagonista. Lo scorso luglio ho visitato i campi di lino in fiore in Normandia: era per me fondamentale sapere e conoscere da dove provenisse questo magnifico dono della natura, per poi pretendere da me stesso l'impegno e la bravura nel trasformarlo in un tessuto adatto a vestire le più belle case nel Mondo.

 

Contattami